548. பார்ப்பனர் அல்லாத அர்ச்சகர்கள்
இரண்டாண்டுகளுக்கு முன், தமிழக அரசாணையின் பேரில், தகுதி பெற்ற அனைத்து சமூகத்தினரும் அரசு சார்ந்த கோயில்களில் அர்ச்சகராகலாம் என்று முடிவாகி, அதன் தொடர்ச்சியாக 207 மாணவர்கள் ஓராண்டு கால 'இளைய அர்ச்சகர் சான்றிதழ்' படிப்பை (Junior Archaka Certificate Course) பயின்று நிறைவு செய்து ஓராண்டு ஆகியும், படிப்பு முடித்ததற்கான அத்தாட்சி பெறக்கூட வழியின்றி தவிக்கின்றனர்! இதற்குக் காரணம், பார்ப்பனர் அல்லாதோர் அர்ச்சகராகக் கூடாது என்று போடப்பட்ட வழக்கு, உச்ச நீதிமன்றத்தில் நிலுவையில் இருப்பது தான். இவ்வழக்கைத் தொடர்ந்திருப்பது, ஆதிசைவ சிவாச்சாரியார் நல சங்கமும், தென்னிந்திய திருக்கோயில் அர்ச்சகர்கள் பரிபாலன சபையும் என்பது குறிப்பிடத்தக்கது!
பின்னணி: 38 ஆண்டுகளுக்கு முன்பே, 1971-இல் தமிழ்நாடு இந்து மதச் சட்டப்பிரிவொன்றில் மாற்றம் வாயிலாக வம்சாவழியில் அர்ச்சகர் ஆவது தடை செய்யப்பட்டும், இப்பிரச்சினை இன்று வரை ஓய்ந்தபாடில்லை !!!!
குருக்கள் / பூசாரித் தொழிலில் மரியாதை கிடைப்பது உண்மையானாலும் (பிரபல கோயில்கள் அர்ச்சகர் தவிர்த்து!) அதனால் காசுக்கு வழியில்லை என்பது தான் யதார்த்தம். என்றாலும், இது அமலுக்கு வரும் பட்சத்தில், இதை ஒரு பெரும் சமூக அளவிலான நல்லதொரு மாற்றமாக வரவேற்க வேண்டும். சாதி சார்ந்த சீரழிவுகள் குறைவதற்கு ஒரு தொடக்கமாகவும், சமூகப் பார்வை இன்னும் தெளிவு பெறுவதற்கு ஒரு முன்னோடியாகவும் இது நிச்சயம் அமையும்.
செய்தி: செந்தில்குமார் எனும் தலித் மாணவர், பிருந்தாரண்ய ஷேத்திரம் என்று போற்றப்படும் திருவல்லிக்கேணி பார்த்தசாரதி கோயிலில் உள்ள வைணவ அர்ச்சக பயிற்சி மையத்தில் பயின்று, தனது ஒரு வருட ஜூனியர் அர்ச்சகர் சான்றிதழ் படிப்பை முடித்துள்ளார். ஆனால், கோயில் அர்ச்சகர் எதிர்ப்பு காரணமாக, கர்ப்பகிருகத்தில் (Sanctum Sanctorum) பிராக்டிகல் பயிற்சி பெற அவருக்கு அனுமதி மறுக்கப்பட்டுள்ளது!! அதனால அவரும் இன்னும் சிலரும் "மாடல்" ஒன்றை உருவாக்கி, பிராக்டிகல் பயிற்சியை முடித்துள்ளனர்! அது போலவே, கோயிலுக்குள் நாலாயிர திவ்யப் பிரபந்தம் ஓதவும் அவர்கள் அனுமதிக்கப்படவில்லை.
இதில் வேடிக்கை என்னவென்றால், பிரபந்தப் பாசுரங்கள் அருளிய பன்னிரு ஆழ்வார்களில் பெரும்பாலானவர், பார்ப்பனர் அல்லாதவர்.
எ.கா: ஆழ்வார்களில் தலையான நம்மாழ்வார் வேளாள குலத்தவர், திருமழிசையாழ்வாரும், அமலனாதிபிரான எனும் அற்புதத்தை அருளிய திருப்பாணாழ்வாரும் தாழ்த்தப்பட்ட குலத்தினர், கலியன் எனும் திருமங்கையாழ்வாரும், குலசேகர ஆழ்வாரும் சத்திரிய வம்சத்தினர்.
செந்தில் போலவே, பச்சையப்பன் என்ற பிற்படுத்தப்பட்டவரும், திருவண்ணாமலையில் எந்தக் கோயிலிலும் தகுதியிருந்தும் அர்ச்சகர் ஆக முடியாத சூழலில், தான் முதலில் செய்து வந்த விவசாயத் தொழிலுக்கே சென்று விட்டார். இந்த ஜூனியர் அர்ச்சகர் சான்றிதழ் படிப்பை முடித்த 207 பேரில் 3 பார்ப்பனர்களுக்கு மட்டுமே அர்ச்சகர் வேலை கிடைத்துள்ளதாக மற்ற மாணவர்கள் கூறுகின்றனர்...
எ.அ.பாலா
நன்றி: டெக்கான் குரோனிகள் நாளேடு
22 மறுமொழிகள்:
Test !
//
அதனால அவரும் இன்னும் சிலரும் "மாடல்" ஒன்றை உருவாக்கி, பிராக்டிகல் பயிற்சியை முடித்துள்ளனர்!
//
எகொஇ சார் :(
//548. பார்ப்பனர் அல்லா அர்ச்சகர்கள் //
:)
பார்பனர் அல்லாவுக்கும் அர்சகர் ஆகிட்டாங்களா ?
அவ்வ்வ்வ்வ்வ் !
:)))))
//பார்பனர் அல்லாவுக்கும் அர்சகர் ஆகிட்டாங்களா ?//
நிஜமா சொல்றேன், தலைப்பு வைக்கும்போதே நினைச்சேன், யாராவது அனானி இப்டி ஏடாகூடமா நக்கல் அடிப்பாங்கன்னு :)
ஆனா, அது நீங்களா இருப்பீங்கன்னு சத்தியமா நினைக்கலே ;-)
கண்ணன்ஜி, நீங்க முந்திகிட்டீங்க. எனக்கும் அதேதான் தோணிச்சு.
http://kgjawarlal.wordpress.com
The govt. could have waited till the case was disposed off. Why did they start the course after the stay was granted by the supreme court. That was a publicity gimmick. The students have been left in the lurch. Neither Veeramani nor Karunanidhi will send any of their relatives for these courses as the job of Archaka is not a decent job
in terms of income. So you should understand who has taken who for a ride here. You dont repeat what the media says. Try to understand the issues first. Entering the sanctum sanctorum is restricted to few who have the traditional rights. Even Kanchi Shankaracharya or Andavan Jeer cannot enter sanctum sanctorum of temples. Otherwise there is no bar in reciting Naalayira Divya Pirabantham in temples by any one including women.
Mr. Bala please know the facts and
dont join the bandwagon of pseudo-
progressives and pseudo-radicals.
@கோவி கண்ணன் & ஜவர்லால்
அல்லா என்பது அல்லாத என பொருள்படும். ஈறு கெட்ட எதிர்மறை பெயரெச்சம் என்பதற்கு இதை உதாரணமாகக் கூறுவார்கள் தமிழறிந்தவர்கள்.
அன்புடன்,
டோண்டு ராகவன்
Mr. Anony,
Thanks for your views.
I am not anybody's agent, let me clarify. I took the info. from a NEWS Item.
Media has interviewed the archaka students and that has been published.
Instead of asking me to "know the facts", if you have some truthful info. kindly let the world know.
FYI, I have personally seen VIPS and relatives of Archakas inside the sanctum sanctorum of Parthasarathy temple. Even, I have been inside. So, what is wrong in the archaka students getting trained standing near the Moolavar ? (I am talking about Parthasarathy temple only!!!)
Pl. dont try to defend the indefensible.....
டோண்டு அண்ணா, கண்ணன்ஜியும் நானும் தமாஷுக்கு எழுதினதை சீரியஸா எடுத்துகிட்டு கோனார் தமிழ் உரை எழுதிட்டீங்களே!
http://kgjawarlal.wordpress.com
'FYI, I have personally seen VIPS and relatives of Archakas inside the sanctum sanctorum of Parthasarathy temple. Even, I have been inside. '
Violation by some does not mean that rules should be done away with. When you know that you are not authorised or entititled to
enter there you could have refused
to enter there.
Anony,
The point is not about me or a few violating the rules. Anyway, you can pass your "judgement" on this offence later :)
The point to be noted is, the very same archakas of the temple had broken the rules by allowing their relatives / VIPs in the sanctum sanctorum. But, they are not allowing the Dalit students to do practicals (as part of the junior Archaka course) inside the sanctum sanctorum (SS). Is not the reason obvious to you ?
When people who are no better than me get inside the SS, why should I refuse when I get a chance to be near the Lord ?
anbudan
BALA
Who are eligible to enter the sanctum sanctorum (karpagriham)under the tradition? The archkars, arent they?
The diploma holders are going to become the very archakas, arent they?
The apprenticeship will involve practical experience, wont it?
Then, why to deny them entry? Them who are going to uphold the tradition namely, they alone can enter the s.s..
Anony writer is confused, I think.
Mr blogger!
You are using the alvaars to buttress your argument. I think I ought to make some pictures clear to you.
The alvaars in question are:
1. Nammalvar
2. Thiruppannatruaalvaar
3. Thirumazihiyasai alvaar.
4. Thirumangai alvaar
5. Kulasekara alvaar.
You have referred to them, havent you? The first one was born into the fourth varna called then, sudra. Today, his caste may be anything else. But, during his time, it was sudra. The Tamil brahmins shunned him.
Today, the thenkalaiyaars pass the buck to the vadakalaiyaars saying it was vadakalaiyaars who did that insult to the alvaar. That may be true: because vadakalaiyaars refused to budge an inch from their position of varnams.
What was that insult?
The brahmins rejected the alvaars' hymns to Thirumaal on the grounds a sudra doesnt have the right to write hymns on Thirumal, and even if he does, that wont receive the stamp of approval from achaaryas. The then achaarayas refused to give the stamp. Not only that. The Tamil sangam at Madurai rejected his hymns on the grounds that the alvaars' Tamil was unworthy to be rated as good lit. Madurai Kavi fought for the recognition; and legend has it he won it.
So, for hundreds of years, Nammaalvaar's hymns languished rejected by the Hindu orthodoxy, the Tamil brahmins, till a religious person or guru by name Nadamuni of Kaatuumannaar koil came on the scene to uphold Nammaalvaar as the only leader of Vaishnavas (Kulapathi) and then, onwards only, Nammalvaar ascended on the popularity chart of Tamil brahmins. I say, their chart, because, never in the history, the alvaar went down in the popularity chart of other community people.
About dalit alvaars, the insults were numerous. Today, the alvaars are worshiped.
That does not mean that the castes in which they were born are considered as equal to other castes, let alone to the Brahmins.
The caste system continues in the religion, if not openly, but in religion as accepted by the orthdoxy. And, if you follow the orthodox religion, then you have to keep off from these dalit people.
In order to make dalit alvaars worshipful, what did the Vaishnava Brahmins do?
They wrote that these alvaars were not really dalits. They were avatars of Thirumaal, and not born of human mothers.(Read dalit mothers).
Got it? The meaning is: they were not dalits. And further meaning is, the dalits of today remain the same old dalits: out of Hindu varnas.
I agree with the anonymous respondent here, and also, with those orthodox brahmins who have gone to court and wangled a stay order.
According to the Hindu religion, the existence of four varnas should be honoured in letter and spirit. Otherwise, don't call yourself a Hindu. If you do honor and respect that, then, there is no question of anyone else but a brahmin, who can perform the priestly duties.
Facts are facts. Lets not distort them to create our own version of the story.
//When people who are no better than me get inside the SS,//
What do you mean?
*****
//When people who are no better than me get inside the SS,//
What do you mean?
**********
But, they are not allowing the Dalit students to do practicals (as part of the junior Archaka course) inside the sanctum sanctorum (SS). Is not the reason obvious to you ?
When people who are no better than me get inside the SS , why should I refuse when I get a chance to be near the Lord ?
-----
Above was my response comment. Pl. read properly before asking "what do you mean? "
பக்திமான்கள் செய்யவேண்டிய முக்கியமான புரட்சி இது. திருமாவளவன் கையில் எடுத்தால் நாத்திகனுக்கு என்ன வேலை என்போம் , டோண்டுவும் , எஸ்.வி சேகரும் இதனை செய்தால் எல்லாரும் வரவேற்பார்கள். (டோண்டு சார் தீவிர பெரியார் எதிர்ப்பை விட்டுவிட்டு அனைத்து சாதி அர்ச்சகர் போன்ற விழிப்புணர்வு செய்திகளில் கவனம் செலுத்தலாம்.)
//Madurai Kavi fought for the recognition; and legend has it he won it.//
Maduri Kavi - is the wrong spelling.
The correct name is:
மதுரகவி ஆழ்வார் who was the only shishya of Nammaalvar - from among - guessed it? - from the Tamil brahmins of Nammaalvar time.
This indomiatable aalvaar took all hymns of the Nammaalvaar from Thirukkurungudi to Madurai Tamil Sangam, and requested the Sangam to approve the work. As you know, the work should go under the meticulous scrutiny of the Tamil savants there and get their approval, before they were distributed to the public in those days. The Sangam savants refused. (Allow me to spill a drop of paarppanathuveesham here as a guesswork here). The savants must have included among them, a group of brahmins who did not like a sudra getting recognistion.
They said no. But Madhurakavi called for the traditional test, according to which, the work (பட்டோலை should be laid on a சங்க்ப்ப்லகை and then, allowed to be floated in the pond. If it sunk, then, it was unworthy as a good lit. If continued to float, it would be worthy.
The savants said, go. Then, Madhurakavi laid one pattolai - having one hymn of Nammaalvar - on the sangakappalakai. Lo and behold, it floats!
The savants gave the stamp of approval.
What was the sample passuram that he laid on the palakai? A well known one - and this Mr Blogger may have known it. In case he doesn't, I will.be proud to hoist the honor of the famous Tamil sudra!
Like it, Mr Blogger?
Allow me to say a few words more to my support of the orthodoxy objecting to dalits becoming priests.
In Hindu religion, a priest is not TAUGHT. He is born. He becomes oriented towards the profession right from his birth: the milieu, the surroundings, and finally, the upbringing creates the process of orientation to the order of priests. Right from his childhood, he attaches himself to his priest-father and the orientation begins strongly. Add to this, the varna theory: that is, a priest must be a brahmin by birth: ஜாதிப்பிராமணன்.
The theory that one is not born a brahmannan, but becomes one by virtue of certain life-long rigors, is not valid here in the context of the question who is to be the priest. ஜாதிப்பிராமணன் is the name of a community from which he comes. The two concepts - 1 - one is born into the community or caste, 2 - one is not born but BECOMES by his own life-long efforts - co-existed, or, rather, allowed to coexist - from time immemorial. Therefore, when we talk of who is to be the priest, we talk of the caste - of people born into that caste, without their volition - a sheer accident, as all births are!
In utter violation of the above tradition sanctified and glorified by the religion, the non-brahmins who are in power today in TN, want to make non-brahmins, that too, persons without caste, the outcasts, as priests. How? By making them undergo a few months of claassroom teaching and a few months of practical experience, and then, confer upon them a diploma!
Although it is true the brahmins take up the priestcraft, or have been taking it up, as a calling for a living, and the new recruits, too, follow the same material instint, yet, in the case of brahmins, the attachment of traditional value, as explained above, is implicit and covert.
A diploma is enough to strike at the root of the religion.
If you support it, and I I do fall under your egalitarian spell, then,
WE ARE CREATING A NEW RELIGION AND CALLING IT HINDU RELIGION.
Mr.Swordfish,
Thanks for your views on this.
I am not against anyone becoming a Archaka and so there is no need to poke me with your epilogue
"Like it, Mr Blogger?".
This is unwarranted, I think !
நல்ல பதிவு அண்ணே.
பிராமணர்களுக்கு இடஒதுக்கீடு கேட்கும் எசு.வி.சேகர் போன்றவர்கள்,முதலில் அனைத்து சாதியினரும் அர்ச்சகர் ஆவதற்கு குரல் கொடுக்க வேண்டும்.இதைச்செய்யாமல் இடஒதுக்கீடு மட்டும்கேட்பது செவிடன் காதில் ஊதிய சங்கு தான்.
Why dont the govt start veda schools that teach different vedas for everybody right from age 5?
It shall not prohibit anybody on the basis of caste,religion.
Let the people who want their children become priests, allow the children join these schools, learn vedas for 12 years then agamam - ie the system to be followed in different temples for another few years becoming priest.
A diploma course of one year is not sufficient as one thinks for becoming priest.
Those who do not follow Hindu Religion, Those who do not like religion should refrain from their so called "revolutanizing ideas".
Why dont the govt start veda schools that teach different vedas for everybody right from age 5?
It shall not prohibit anybody on the basis of caste,religion.
Let the people who want their children become priests, allow the children join these schools, learn vedas for 12 years then agamam - ie the system to be followed in different temples for another few years becoming priest.
A diploma course of one year is not sufficient as one thinks for becoming priest.
Those who do not follow Hindu Religion, Those who do not like religion should refrain from their so called "revolutanizing ideas".
Post a Comment